Bangkok - Pattaya Gezisi

Levent Özberk tarafından yazıldı..

BANGKOK – PATTAYA GEZİSİ

18.03.2012 -23.03.2012 tarihleri arasında Tayland'a idim. Gezi sırasında aldığım notlar ve çektiğim bazı resimler şöyle...

BANGKOK-PATTAYA (PAZAR GÜNÜ)

18.03.2012

·Sabah saat 08:00 (Bangkok saati ile)(Türkiye saatiyle 03:00) hava limanına iniş.

·Otobüsle Pattaya’ya hareket

·Otelden önce yol yorgunluğunu atmak için öncelikle bir masaj salonuna götürülüyoruz

·2 saatlik süren Tai masajı yaptırdık

·Masaj gerçekten rahatlatıcı

·Masajdan sonra otele geçiş

·Otele yerleşme (A-One Hotel)

·Akşam 19:00’da yemek.

Bizim için yapılmış yemekler var.

Ancak yağın farklılığından veya daha başka nedenlerden ötürü tatlar değişik

·Yollarda yemek satışı yapan seyyar araçlar var. Araçlarda tavuk, balık gibi gıdalar pişiriliyor.

·Yemek kültürleri çok farklı

·Herkes yemeğini dışarıdan alıyor. Poşet içerisinde. Bu yüzden evlerde yemek kültürü yokmuş.

BANGKOK-PATTAYA (PAZARTESİ GÜNÜ)

19.03.2012

·Sabah kahvaltı

·Sabah 11:00’de otobüsle hareket

·İlk varış yeri, Cems Mücevherat gezisi (girişinde Kralın resmi var. Bunun anlamı kral buranın %50’sşne sahip)

·Burada çoğu büyük işletmede kralın resmi var.

·İyi bir yerde iş açmak için kraldan destek almakta fayda varmış.

·Kral bu gelirini fakir halka paylaştırıyor.

·Zenginlerde fakirlere yardım ediyor.

·Fakir insanlar, yeniden dünyaya gelişe inandıkları için zenginleri yadırgamıyorlar.

·Cems’te bir Türk satış sorumlusu var. Adı Bora, Pattaya’da yaşıyor.

·Tayland, safir ve yakutta en büyük üreticiymiş.

·İçerde fotoğraf yasak.

·Güzel şeyler var. Değerli taşlardan yapılmış tablalar v.s.

·Girişte bu konuda bize Türkçe bir video gösterisi yaptılar.

·Fiyatlar ucuz diyorlar ancak pahalı…

·Cems’ten Floating Market’e geçiş.

·Yüzen market suni bir göl üzerine kurulmuş.

·Yolda herhangi bir yerde farklı saatlerde yemek yiyen insanlar var.

·Tai'ler günde 5-6 öğün yiyorlar.

·Genellikler lapa ve deniz ürünleri yiyorlar.

·Bu yüzden ortalama ömür 69-70 civarında.

·Çoğunluk ince yapılı

·Şişmanlık ve tenin beyazlığı zenginlik göstergesi

·Bu yüzden mutlu buda şişman.

·Marketlerde ten beyazlatıcı satılıyor.

·Halk tarlada çalıştığı için esmer. Bu yüzden beyaz tenli olmak zenginlik göstergesi.

·Yüzen markete varış 1 saatlik gezi

İsmail Bey, Yusuf ve Orhan'la

BANGKOK-PATTAYA (SALI GÜNÜ) Bangkok Gezisi 20.03.2012

·Sabah kahvaltı

·Otelden taksi ile otobüs durağına geçiş yapıldı.

·6 kişiyiz Ahmet Abi (İzmir)

Orhan (Başak Kiremit)

Sedat Bey (inş.Müh.)(Ankara)

Mehmet Bey(Ankara)

Soner Bey(Ankara)

·Pattaya-Ekkamai yolculuğu 2 saat Varış:12:00 (113 Baht)

·Ekkamai’den Sky Train’le Siam’a geçiş 30 Baht

·Siam’da bulduğumuz bir taksi ile (taksimetreyi açtırdık) Grand Palace(Kralın Sarayı) a geçiş.

İki grup şeklinde Grup 1.Ben, Orhan, Ahmet Abi

Grup 2.Sedat, Mehmet ve Soner Bey

·Sarayın 4 giriş kapısı var. 2. Grubun girdiği kapıda memur kıyafetli birisi bugün seremoni  var sizi başka yere götüreyim diyerek saraya sokmamış. Mehmet Bey beni arayınca durum açığa kavuştu. Soner Bey şorttan ötürü içeri giremedi. Kendisine bir eşofman altı kiralamış.

·Saray içerisinde gezi yaklaşık 1.5 saat sürüyor. 400 Baht

·Saray çıkışında bit tur rehberiyle anlaştık. Kişi başı 400 Baht. 1 saatlik nehir  turu.

·Resimler çektik. Çok İhtişamlı.

·Sarayda birkaç hediyelik eşya aldık.

·Saray çıkışında seyyar satıcıların istilasına uğradık.

·Nehirde satış yapan küçük tekneler var. Teknemize yaklaşıp bize hediyelik eşya satmaya çalıştılar.

·Nehir üzerinde birçok tapınak var.

· Nehir üzerinde 20Bahta yemle balık beslenebiliyor. Balıklar tekneler durunca hemen yanına yaklaşıyorlar.

·Tekne gezisi yatan Buda’da sona erdi.

·Yatan Buda gezisi…(Fotograflar)

·Yatan Buda girişinde bir pazarlamacı tapınak kapandı yarın sabah gelin dedi. Tabiki tapınak açık. Bizi tuktuklara bir yere göndermeye çalıştı.

·Yatan Buda’dan Golden Buda’ya geçiş. Tuktuklarla 150 Baht. Tuktukçular alış veriş merkezinden geçersek daha ucuz götürebiliriz dediler.

·Golden Buda’ya varış. Yerde 40 Baht buldum.

·Golden Buda girişi 40 Baht.

·İçeride fotoğraf çekilmesi serbest.

·Golden Buda’dan Siam’a dönüş. Tuktukla 150 Baht.

·Siam’da Siam Paragon Alışveriş merkaezine göz attık.

·Mcdonald’da yemek

·Siam Paragon’da fiyatlar yüksek. Bangkok’un en büyük alış veriş merkezi

·Paragon’dan SkyTrain’e geçiş

·Dönüş Pattaya Saat 10:00

·Günü yorgunluğunu atmak için ayak masajı yaptırıyoruz.

BANGKOK-PATTAYA (ÇARŞAMBA GÜNÜ) Timsah Çiftliği Gezisi 21.03.2012

·Sabah 9:00 kalkış ve kahvaltı

·Saat 10:30’da Başak Kiremit in kurumsal toplantısına katılıyoruz.

·Şirket yetkilileri ürünleri ve şirketleri hakkında bilgi veriyorlar.

·450 bayi arasından en iyi satışı yapan 25 firmaya plaket verdiler. Bizde bir tane aldık.

·Toplantı sonrası timsah çiftliğine hareket

·Gezi yaptığımız her mekanın girişinde bir fotoğrafımızı çekiyorlar. Gezi sonrası çekilen fotoğraflar mekana özgü öğelerle bezenerek bir tabağa yada rozete basılıyor. Tanesi 100 Baht

·Timsah çiftliği aynı zamanda geniş bir alana kurulmuş bahçe. Bahçe içerisinde milyon yıllık olduğu söylenen çok ilginç şekilli kayalar mevcut.

·Timsahlar görüyoruz. Genelde ağızları açık. Ağızlarını enerji toplamak için açık tutuyorlarmış.

· Timsah derisi ve eti için üretiliyor.

·Timsah gezisi sırasında papağan, zebra, bengay kaplanı, ayı gibi farklı hayvanları da görüyoruz. Kaplanla Fotograf çektirme 100 Baht.

·Yine gezi sırasında karşımıza filler çıkıyor. Eğitimli fillere değişik hareketler yaptırılıyor.

·Ve timsah şovun yapılacağı alana ulaşıyoruz.

·Show başlıyor. Showu  gerçekleştiren genç, timsahları kızdırıp elini kafasını timsahların ağzına sokuyor.

·Timsah çiftliğinden dönüş sonrası biraz dinlenip akşam yemeği için bir Türk restoranına götürülüyoruz.

·Yemekler o kadar iyi değil.

·Manzara güzel. Royal Garden Plaza’nın 3. Katı. Farklı ülkelerinde mutfakları var.

·Pattaya’da daha bir çok Türk restoranı var. Dönerin önlenemez yükselişi burada da devam ediyor.

·Türkiyede’ki  Bim marketlere benzer 7/11 isimli marketler var. Neredeyse  her sokakta bir tane mevcut.

·Parfümeri, diş macunu, güneş kremi, hijyen malzemesi satışı ise Watson isimli marketlerden yapılıyor. Yarınki Mercan adası gezisi için 50 korumalı bir güneş kremi alıyoruz. Güneş ışınları Tailand da daha dik bir açıyla geldiği için tehlikeli olabileceği konusunda uyarılıyoruz.

·Hotelimizin önünde ruh evi olarak adlandırılan küçük bir tapınak yapısı var. Daha sonra bunun her sokak köşesinde yapıldığını farkediyoruz. Ruh evleri o sokağı koruması için ruhlara özel yapılan bir yapı. Tai ler arada buraya gelip dua ediyorlar.

BANGKOK-PATTAYA (PERŞEMBE GÜNÜ) Mercan Adası ve Alcazar Show Gezisi  22.03.2012

·Sabah 8:00’de kalkış ve kahvaltı

·Saat 9:00’da mercan adasına gitmek için sürat botlarına biniyoruz.

·Botların hepsinde 2 adet 225’lik Honda Motor var.

·15 dakika içerisinde adaya varıyoruz.

·Beyaz kumu ve çok temiz bir denizi var diyorlar. Kumlar beyaz, temiz deniz konusu tartışmaya açık.

·Öğle yemeği için bize hazırlık yapılıyor.

·Öğle yemeğinde bir uskumru çeşidi olan saba balığı yaptılar. Yanında salata ve birkaç karides verildi.

·Balığın tadı güzel.

·Yemek sonrası deniz giriyoruz.

·Saat 15:00’de sürat teknesi ile dönüş.

·Mercan adası girişinde ve dönüşünde Pattaya’da yükselen rezidansları görüyoruz. Burada yabancıların arsa ve satın alması mümkün değil. Sadece apartman dairesi alabiliyorlar.

·Çok katlı binalar kirişsiz plak betonarme olarak imal ediliyor.

·Otelimizin bir üst sokağındaki köşe parselde yeni bir inşaat başlıyor. Temel için fore kazık çakıyorlar.

·Dönüş sonrası dinlenme ve banyo.

·Saat 18:30’da Alcazar Show için kalkış.

·Yolda Alcazar’ın hikayesini rehberimiz bize anlatıyor:

1970’lerde bir Tai ile evlenen Amerikalı, Amerika’ya dönüş yapıyor. Belirli bir süre çocukları olmayınca doktora gidiyorlar. Doktorda bunun mümkün olmadığını çünkü karısının bir erkek olduğunu söylüyor. Adam eşinden vazgeçmiyor. Tekrar Pattaya’ya dönüp şu an gittiğimiz Alcazar Show’u yapıyorlar.

Show öncesi rehberimiz bizi Show içerisinde hiçbir kadın kullanılmamıştır diyerek uyarıyor.

Ön sıradaki (VİP) yerlerimize oturuyoruz. Neyse ki ben birinci sıra değil de 2. sıradayım.

·Show başlıyor çok güzel dekorlar, kostümler eşliğinde farklı ülkelerin danslarını içeren gösteriler yaptılar.

·Rehberimizin uyarısı olmasa bazılarının erkek olduğunu bize inandırmaları mümkün değil.

·Rehberimiz en büyük kriterin 1.65’lik boyun olduğunu söylüyor. Eğer Pattaya ‘da bir bayanın boyu 1.65’ten büyükse onun travesti olduğunu söylüyor daha sonra bize 2006’da Tai güzellik yarışmasını kazanan travestiden bahsediyor. Normalde Tailer travestileri kolayca ayırt ediyorlarmış. Ancak 2006 güzellik yarışmasında kimse bu durumun farkına varamamış. Sanırım bir şikayet üzerine bir ay sonra onun tacını almışlar.

·Alcazar Show sonrası otobüsle Walking Street teki King Sea Food restoranına geçiyoruz.

·Yemekte kalamar (bizim damak tadımıza uygun şekilde pişirilmiş), balık, karides ve salat var.

·Yemekler güzel.

·Restorantının manzarası güzel resimler çektiriyoruz.

·Yemek sonrası Walking Street te bir tur atıyoruz.

·BANGKOK-PATTAYA (CUMA GÜNÜ) Botanik Bahçesi Gezisi  23.03.2012

·Saat 10:00 da kalkış

·Otelimizin yakınlarındaki SubWay isimli cafede kendimize bir sandiviç yaptıyoruz.

·Saat 13:00 de Botanik bahçesine hareket.

·Yolda rehberimizi Botanik Bahçesinin isminin Nong Nooch olduğu söylüyor. Bangkok un zenginlerinden bir aile büyük annelerinin ismini yaşatmak için böyle bir park yaptırmışlar.

·Botanik bahçesinde yapılacak Show a yetişmek için hızlı hareket ediyoruz.

·Show a yetişiyoruz. Dün izlediğimiz Alcazar Show dan sonra bize biraz sönük geliyor. Showda Alcazar Show dan farklı olarak Filler kullanılıyor ayrıca bazı dövüş sahneleri de eklenilmiş.

·Show sonrası fillerin düzenlediği Show geçiyoruz. Fillere resim yapmayı, bisiklet bindirmeyi ve dart oynamayı öğretmişler.

·Fillerin Show u sonrası  fillere binmek için bir yere gidiyoruz bir kişi 400 baht ancak sıra çok 2 saat sonrasına bilet veriyorlar. Zamanımız kısıtlı olduğu için fillere binmekten vazgeçiyoruz.

·Çok hızlı bir şekilde botanik bahçesi turuna başlıyoruz. Botanik bahçesinde gezinmek için köprü şeklinde üst yollar yapılmış. Bu yolları kullanarak botanik bahçesi turumuzu yapıyoruz.

·Bahçe gerecekten etkiliyeci.

·Botanik bahçesi dönüşü dinleniyoruz.

·Akşam yemeği Pizza Hut da yapıyorum.

·Yemek sonrası arkadaşlarla King Sea Food a gidip kendimize bira ve Karides söylüyoruz.